Naar Zweden

2 augustus 2018 - Varberg, Zweden

Vandaag gaan we Denemarken verlaten en gaan met de Stena Line veerboot naar Varberg in Zweden. We zijn ruim voor het vertrek aanwezig in Grena en we hebben nog tijd om de laatste Deense Kronen op te maken. We gaan tanken en van al het kleingeld kopen we bij de Aldi de boodschappen voor deze dag.

Ook komen we op tijd in de haven van Grena en checken ons in voor de boot naar Varberg, een reis van 4 1/2 uur. Het is een strakblauwe zee en het is mooi weer , dus we zoeken een plekje op het hoogste dek, lekker in de schaduw. Na het eiland Anholt zien we veel dolfijnen opduiken uit het water, een mooi gezicht.

Rond half zes meren we af in de haven van Varberg, een drukke stad. Onze TomTom wijst ons keurig de weg door het centrum van deze plaats. We hebben een plek voorlopig kunnen boeken voor een nacht, maar de mevrouw van de camping gaat nog haar best doen dat we iets langer kunnen blijven staan, anders gaan we morgen verkassen naar een andere camping, vijf kilometer verderop. We willen graag de komende dagen een fietsroute gaan fietsen, de Kattegatleden.

We komen hier wel in een heel andere wereld dan in Denemarken. Het is superdruk met Zweedse toeristen en hebben geluk dat we voor de komende nacht nog een plekje op een camping hebben kunnen krijgen.

Nadat onze caravan weer op de plek staat gaan we nog heel even de omgeving verkennen. We staan bijna aan de zee.