Een nieuwe camping in Denemarken

1 augustus 2018 - Ebeltoft, Denemarken

Vandaag gaan we voor de eerste keer verhuizen van de ene camping naar een andere camping, van Gesten naar Ebeltoft, een afstandje van maar 175 kilometer en dus rond de klok van twaalven staan we al voor de ingang van camping Krakaer, dichtbij Ebeltoft. We staan weer op een mooi plekje, maar met veel meer mensen dan in Gesten.

In no time staat alles weer op de plek en na een kopje koffie gaat het op de fiets naar het mooie plaatsje Ebeltoft aan het Kattegat maar wel weer over een kiezelweg. Een heus mountainbikepad, eigenlijk niet voor onze Koga’s.

Uiteindelijk via een mooie watermolen en schitterende natuur komen we bij het strand en natuurlijk moet er gezwommen worden in deze zee. In de verte zien we al het mooie fregat “Jylland” liggen. Al jaren wordt er zorgvuldig gewerkt aan de restauratie van dit langste houten schip ter wereld. Het zeil-en stroomfregat werd in 1860 gebouwd. Na het zwemmen gaan we natuurlijk dit fregat van dichtbij bekijken, maar niet van binnen. Het is veel te warm om een bezoek te brengen.

We fietsen verder over de boulevard het stadje in en het blijkt inderdaad een heel gezellig plaatsje te zijn.

In het centrum komen we nog even aan de praat met een Nederlander, hij is hier met een busgezelschap van Bolderman. Ze zijn met 26 personen in een grote touringcar een rondreis aan het maken door Denemarken. Volgens mij moet Bolderman er geld bij doen.

We fietsen ook nog even langs het kleinste raadhuis ter wereld. We waren al gewaarschuwd om er niet al teveel van te verwachten en dat was ook zo.

Op het eind van de voetgangerszone halen we even de boodschappen bij de Aldi en daarna gaat het langs de kust weer terug naar de camping.

De laatste drie kilometer gaan behoorlijk steil omhoog, een stijgingspercentage van maar liefst 10% en niet iedereen kan er tegen op fietsen.

Op de camping zoekt Marja nog even verkoeling in het zwembad en op advies van Marjolein sparen we water en drinken we een wijntje.

Morgen gaan we Denemarken verlaten en vanaf Greena pakken we de veerpont naar Varberg in Zweden. Gelukkig hebben we voor de eerste nacht een plek op een camping kunnen boeken. Aan zowel de Deense als de Zweedse kust is het behoorlijk druk met vakantiegangers.