Van Poznan naar Potsdam

7 september 2018 - Werder, Duitsland

Vandaag gaat de reis van Poznan in Polen naar een klein plaatsje in de Potsdam, Duitsland.

Voordat we op de autobaan naar Berlijn zitten moeten we nog wel even Poznan doorkruisen. We hadden al gehoord dat de stad Poznan een grijze industriestad was, maar dat wordt ons nu wel een beetje duidelijk. We reden gisteren aan de mooie kant de stad binnen en dan valt het niet zo op.

Al vrij snel rijden we de A2 op, de mooie nieuwe autoweg van Warschau naar Berlijn en het blijkt een tolweg te zijn. Weinig tot geen last van vrachtverkeer. Na het verlaten van deze tolweg blijkt dat het richting Polen er een behoorlijke file is ontstaan en dat komt door toch weer al het vrachtverkeer.

Wij hebben ons bedacht dat alle vrachtwagens voor het weekend in Polen willen zijn en dan door kunnen rijden, want in het weekend mag er in Duitsland niet worden gereden. Of dit zo is ons nog steeds niet helemaal duidelijk.

Onderweg gaat het steeds meer bewolken en af en toe valt er iets regen, maar volgens Wetteronline is het vanmiddag weer volop zon.

Rond de klok van enen komen we aan op onze allerlaatste camping in Plotzin, 20 kilometer van Potsdam. We staan in een kersenboomgaard van een Nederlandse eigenaar. Een mooie plek om hier nog een nacht te staan.

Nadat onze caravan weer een plekje heeft en na een kop koffie met een broodje gaan we op de fiets naar een mooi plaatsje; Werder aan het Havelmeer met op het eind een eilandje verbonden met een brug.

We gaan hier ook nog even op zoek naar een cache, maar helaas voor ons onvindbaar. Je kunt niet altijd geluk hebben. We gaan nog even proeven van een heerlijke Johannisbeerwijn.

Via een mooie Obstpanoramaweg zijn we weer terug op de camping. De eigenaar van de camping heeft kersenwijn in de aanbieding en ook nog een fles johannisbeerwijn. Alle twee flessen maar gekocht.

De avond op de camping brengen we door met nog eens een spelletje rummikub.