De laatste dag

8 september 2018 - Almelo, Nederland

Vandaag staat de allerlaatste reisdag op het programma en dan naar Almelo. We hebben nog 488 kilometer af te leggen en zullen net onder de 6.000 kilometer blijven steken.

Het is vandaag mooi weer om te rijden en het schijnt de hele dag droog te blijven.

Op het moment dat ik mijn laatste verslag aan het schrijven ben is Marja de chauffeur en al mijmerend over de vakantie komen we toch tot bepaalde conclusies en die wil ik hier graag opschrijven:

Denemarken, plat maar er moest wel geklommen worden.

Zweden, muggen maar muggenspray voor niets gekocht.

Letland nog niets veranderd ten opzichte van tien jaar geleden qua wegen, maar Aluksne is een mooie stad geworden en Riga was al een mooie stad.

Litouwen, hier hebben we nog nooit zoveel mannen aan een weg zien werken. Er wordt hard gewerkt aan de toekomst van het land.

Polen is een stug land met de mooiste camping in Ruska Wies. Bijna geen flitspalen meer. Cursus gastvrijheid is hier zeker op zijn plaats.

In Duitsland weer heel veel wegopbrekingen, vanaf Polen tot aan huis hebben we  16 opbrekingen geteld.

De koudste dag was 12 graden en de warmste dag was 33 graden.

Het hoogtepunt van onze vakantie was het trouwen van René en Baiba.

Het dieptepunt van onze vakantie waren de meerdere slechte wegen in diverse landen.

Hierbij willen wij iedereen bedanken voor het lezen van ons weblog en voor het voorzien van de nodige commentaren.

Wij hebben een supervakantie gehad, maar het is ook weer goed om thuis te komen.

1. Jopy ten Cate:
    8 september 2018
    Ik wil jullie bedanken voor de gezellige verhalen en prachtige foto's .
    Petje af.
  2. A.M Schoemaker:
    Welkom thuis!🏡
  3. Astrid:
    8 september 2018
    Ik vond het heerlijk om jullie vakantie mee te mogen maken.
    Heel erg bedankt en welkom thuis😄
  4. Johan en Christa:
    Welkom thuis!!!
  5. Herman:
    Bert en Marja.
    Super bedankt voor jullie reisverslag.
    Het is als of ik heb meegereden.
  6. Eric en Marianne:
    9 september 2018
    Bert & Marja, veel herinneringen opgedaan, ook mooi om weer thuis te komen. We hebben genoten van alle mooie verhalen. Bedankt daar voor.
  7. Lieke:
    9 september 2018
    Bedankt dat jullie ons mee hebben genomen door de verhalen te delen. Rij voorzichtig de laatste kilometers en dan welkom huis!
  8. W en C Heetebrij:
    9 september 2018
    Bert en Marja we hebben genoten van jullie verhalen en de prachtige foto's bedankt. Welkom in het mooie Almelo waar altijd wat te doen is.
  9. Marjolein en Haimo:
    12 september 2018
    We zijn weer bij met lezen, waren ook even uitwaaien op Römö DK. Gaaf verslag met vaak een lachsalvo tijdens het lezen. Meer kun je ook niet beleven in een reis: romantiek, familie, vrienden, kerken, wijnen, prachtige natuur. Veel bekende lokaties gezien waar wij in omgekeerde volgorde langs zijn geweest, wij gaan zeker ook nog een keer die kant weer op!