Wandeling vanaf Grundsund

8 augustus 2018 - Grundsund, Zweden

Vandaag is het onze laatste dag aan de Scherenkust, maar we willen sowieso nog een ding gaan doen en dat is een wandeling maken langs de kust bij Grundsund.

We gaan met de auto en parkeren deze op een plek waar je twee uren mag staan met gebruik van de parkeerschijf.

Vanaf hier wandelen we over de kleine havenpier en komen aan de kust. Hier is een mooie route uitgezet en wandelen we tussen de rotsen door over een aangelegd houten wandelpad. Het loopt pal langs het water.

Eigenlijk helemaal niet zo’n lange afstand om te lopen, maar wel heel mooi met constant een uitzicht op het Skagerrak met al zijn kleine eilandjes.

Onderweg zijn er nog twee kinderen bezig om krabben te vangen met een klein hengeltje met daaraan een wasknijper met een stukje spek. Het duurt niet lang of de krab hapt in de spek en hij is gevangen.

We lopen dezelfde weg weer terug via het houten wandelpad en rijden met de auto een stukje verder naar een ander klein plaatsje Ragardsvilk om vandaar terug te rijden naar de grootste plaats bij ons in de buurt: Fiskebackskil. Hier gaan we onze dagelijkse boodschappen doen in de supermarkt en eigenlijk komen we er achter dat de normale boodschappen nog niet eens zoveel duurder zijn dan in Nederland.

Wij rijden de weg terug naar de camping en stoppen nog even bij een chocoladewinkeltje om hier een kop koffie met een paar zelf uitgezochte pralines te nemen. Heerlijk! Net als bij Ikea mag je hier ook nog voor dezelfde prijs een tweede kop koffie nemen.

Vandaag gaan onze jongetjes van de camping weer vertrekken naar Nederland. Marja zorgt ervoor dat hun ouders alles ongestoord kunnen inpakken door met hun een spelletje Triomino te spelen.

Inmiddels is het steeds meer gaan bewolken en wordt het steeds benauwder en terwijl ik dit verslag aan het schrijven ben begint het licht te regenen.

We willen vanavond nog even als afscheid van deze camping gaan kijken of we de bever nog kunnen spotten, want eerlijk gezegd hebben we hier nog niet zoveel wild gezien als dat we ons hadden voorgesteld.