Rondje met fiets en boot

7 augustus 2018 - Lysekil, Zweden

Na een avondje met regen is het vandaag weer opstaan met de zon hoog aan de hemel. Volgens de eigenaresse van de camping beloofd het een mooie dag te worden.

Vandaag gaan we weer gebruik maken van onze fietsen, maar eerst met de auto en onze fietsen naar een klein plaatsje Ostersidan gereden en daar op een parkeerplaats de auto achtergelaten om vervolgens via Fiskebackskil naar Grundsund te fietsen. Een klein tochtje, maar super gevarieerd. Onderweg bij een tennisbaan nog even naar een cache gezocht en natuurlijk gevonden, deze was trouwens goed verstopt.

Via een mooie fietstocht langs het strand, tussen de granieten rotsen door komen we in Grundsund. Dit is een klein vissersdorpje, welke ligt aan het eind van de Gullmarsfjorden. Normaal smeren we ‘s morgens altijd een broodje voor onze lunch maar dit keer wel gesmeerd maar laten liggen in de koelkast.

Geen nood, want in Grundsund kopen we in de supermarkt ieders twee broodjes en in de haven eten we het kaneelbroodje op.

Bij toeval zien we dat de veerpont op het punt staat te vertrekken naar Lysekil en we kunnen nog net mee voor deze overtocht. Via een klein eiland Gaso gaat de boot naar Lysekil. Wij hebben er geen cent voor betaald, maar of dat de bedoeling was is ons niet duidelijk. Wij zijn in ieder geval in de mooie vissersplaats Lysekil beland. Toeval of niet, we komen midden in een zeilwedstrijd. We snappen er niet veel van, maar de popcorn was lekker en het was er gezellig.

Nog even naar het centrum gefietst en de kerk nog even bekeken. Ook hier weer toeval of niet; de organiste speelt op het orgel; “daar komt de bruid”

De granieten kerk van Lysekil is van grote afstand al te zien en staat op het hoogste punt van het stadje.

Hierna pakken we de volgende veerpont welke ons weer terug brengt naar Ostersidan. Het blijkt dat de parkeerplaats slechts op een paar meter ligt.

Terug op de camping genieten we van een heerlijke tijd in de zon. Wat kan ons gebeuren.

Volgens Wetteronline wordt het morgen weer dertig graden. We gaan het meemaken.