Ontmoeting met Emil

11 augustus 2018 - Ekshärad, Zweden

Wij hebben gisteravond toch maar besloten om de voortent van de caravan te halen en dat alleen uit voorzorg. De storm is inmiddels weer gaan liggen en het zonnetje schijnt weer uitbundig.

Vandaag gaan we naar het Varmlands Moose Park, dit is een park waar je elanden kunt gaan bekijken. Een tochtje van zo’n 40km in de buurt van Eksharad.

Het schijnt dat de rondleiding van gistermiddag is afgelast vanwege de storm, dus de meeste mensen van gisteren waren vandaag teruggekomen voor de rondleiding, welke op een geweldig mooie manier werd geleid door een ervaren Engelssprekende gids.

Het mooiste van de toer was de ontmoeting met een mannetjes-eland Emiel. Je mocht hem aaien, voeren en hij liet het allemaal toe als hij maar kon genieten van zijn appeltjes.

Na de rondleiding door het Moose Park via een omweg terug gereden naar de camping. In Eksharad bezoeken we nog een een mooie houten Staafkerk uit het jaar 1688 met een bijzonder kerkhof met smeedijzeren grafkruizen. Zo’n kruis symboliseert een levensboom. De blaadjes van deze boom zijn losse delen en soms hoor je ze klingelen in de wind.

De boodschappen halen we in Hagfors en onderweg in Munkfors nog even gezocht naar een paar caches, de een werd snel gevonden en de ander niet. Je kunt niet altijd geluk hebben.

Inmiddels komen er een paar donkere wolken overdrijven, maar het blijft bij wat gespetter en het dagelijkse verslag kan gewoon weer buiten worden geschreven.

Vandaag is het onze laatste dag in deze omgeving, want morgen pakken we ons boeltje weer op en vertrekken naar een camping in de buurt van Stockholm.

1. Marjolein en Haimo:
    11 augustus 2018
    bij onze 3daagse in Stockholm speelde de legerkapel liedjes van Abba bij het koninklijk paleis tijdens de wisseling van de wacht, ma-za 12.15, zo 13.15 uur. Meezingen!
  2. Bert Vlaskamp:
    11 augustus 2018
    Gaan we proberen
  3. W en C Heetebrij:
    12 augustus 2018
    Het lezen van jullie reisverhaal is een feestje. Veel plezier in Stockholm
  4. Ani:
    20 augustus 2018
    Wat is Emiel toch snel tevreden he..en blij met zijn appeltje 😊
    Echt leuk om dit allemaal te lezen, ik heb je gemist op werk ,maar natuurlijj gun ik je dit heerlijke vakantie .
    Kan niet wachten tot foto's van de bruiloft te zien.
    Groeten aan Marja en veel plezier samen.