Bezoek aan Varberg

4 augustus 2018 - Varberg, Zweden

Vandaag plannen we een rustige dag in en blijven heerlijk een uurtje langer in bed. De afgelopen nacht is er zo waar een bui regen gevallen. Heerlijk geluid op onze caravan.

Na het ontbijt gaan we met de fiets naar Varberg, want volgens onze info moet daar vandaag markt zijn op het grote plein voor de kerk.

Via een stukje Kattegatleden komen we in het centrum van Varberg. Midden in het centrum is het markt en het is een ruime opgezette markt waar van alles te koop is.

Daarna nog even slenteren langs allerlei winkeltjes, maar we kunnen ons goed bedwingen om niets te kopen.

Via het grote kasteel welke wij ook nog even gaan bezoeken, fietsen we terug naar onze camping. We treffen het trouwens wel, want op het terrein van de burcht lopen diverse mensen in klederdracht en er wordt een soort toneelstuk opgevoerd. Jammer dat we er niets van verstaan. Het is trouwens wel zo dat elke Zweed ook goed Engels spreekt. Nog even een lekker ijsje gekocht en toen weer op de fiets. Het valt op dat er in Zweden veel gebruik wordt gemaakt van de fiets.

Onderweg ook nog even langs de supermarkt en het valt ons op dat er nergens een flesje wijn of iets sterkers te koop is. Het blijkt echter dat supermarkten alcoholische dranken tot 3,5 % mogen verkopen. Alles wat meer is wordt verkocht in een slijterij, maar deze hebben wij nog niet kunnen ontdekken.

Morgen verlaten we Varberg en vertrekken naar een camping boven Göteborg, het gebied van de Scherenkust.

1. Hanneke:
    4 augustus 2018
    Mooie reisverhalen en prachtige foto,s .Geniet ervan. Groetjes.
  2. Astrid:
    4 augustus 2018
    Ik geniet weer volop van jullie reis!
    En de leuke foto’s,
    Ik drink wel een wijntje op jullie, 14%😄
  3. Jopy ten Cate:
    4 augustus 2018
    Jullie hebben nog steeds mooi weer, wat een zomer toch ? Heerlijk.
    Geniet ervan, ik lees de avonturen mee.
    Enne ... wijn had je beter mee kunnen nemen vanuit Nederland, is daar ietsje duurder :)
  4. A.M Schoemaker:
    5 augustus 2018
    Hier mag het ook wel in de nacht regenen. Veel plezier!!
  5. Rene & Baiba:
    5 augustus 2018
    Super leuke verhalen! Over 3 weken zien we elkaar in Letland!