Van 600 naar 6

5 augustus 2018 - Lysekil, Zweden

Vandaag staat er weer een reisdag op het programma. We reizen dit keer naar een kleine camping met maar liefst 6 plekken, een afstand van 185 kilometer.

De reis verloopt voorspoedig en we rijden een heel eind richting Oslo langs de Scherenkust van Bohuslan. Even voorbij Göteborg begint deze kust met veel mooie schilderachtige vissersdorpjes. Wij rijden eerst naar onze camping in de buurt van Lysekil en hier zoeken we een mooie plek. Een mooi landgoed van een oud vrouwtje welke goed Engels praat.

Nadat alles is geïnstalleerd gaan we op pad om de omgeving te verkennen. We rijden naar een mooi vissersdorpje Fiskebackskil. We slenteren door een wirwar van straatjes met witte op elkaar geplakte huisjes. Het uitzicht is steeds geweldig mooi. We komen een kerkje tegen met weer mooie plafondschilderingen.

Bij het haventje gaan we nog even op zoek naar een cache en weer snel gevonden.

Op de terugweg lopen we even binnen bij een kunstwinkeltje en kopen daar een souvenir.

Via dezelfde weg rijden we terug naar onze caravan. We horen dat Jacqueline, Maurice en de meisjes goed zijn overgekomen in Zweden en dat ze helemaal gelukkig zijn.

In de avond nog even een kleine wandeling gemaakt naar de Trollebo, een huisje in het bos, in de hoop om wild te kunnen spotten. Er is kans om een ree, eland, lynx, vos, das en bever te kunnen zien, maar vanavond nog niets gezien. We blijven nog een paar dagen, dus er is nog een grote kans.

1. A.M Schoemaker:
    9 augustus 2018