Interessante dag

3 september 2018 - Mragowo, Polen

Vanmorgen zijn we in alle rust weer begonnen aan een nieuwe dag met een lekker ontbijt.Vandaag weer de broodjes gehaald op de camping.

Het is de bedoeling om vandaag maar eens weer de auto te gebruiken, want wij willen vandaag eens gaan bekijken hoe het is in de Wolfsschanze, het zenuwcentrum van het Derde Rijk van 20 juni 1940 tot 20 november 1944.

Toen de oorlog voor Duitsland zo goed als verloren was, probeerde een groep officieren onder leiding van generaal Claus von Stauffenberg een aanslag te plegen of de fuhrer Adolf Hitler. Helaas is deze aanslag mislukt en kwam er Hitler met lichte verwondingen vanaf.

Von Stauffenberg werd gearresteerd en reeds de volgende dag gefusilleerd. De film Valkyrie met in de hoofdrol Tom Cruise gaan wij thuis nog eens weer bekijken.

We hebben de bunker van Hitler ook bekeken. Een bunker in een bunker en nog een keer in bunker. De buitenste bunker alleen had muren  aan drie meter dik beton.

Een interessante plek met een grote geschiedenis. Normaal in de zomertijd wordt je hier lek gestoken door muggen, alleen op dit moment is er geen mug te zien. Met dank aan het mooie weer en een mooie zomer.

Na alles te bekeken te hebben rijden we naar de supermarkt om daar twee forellen te kopen, welke wij ‘s avonds lekker op de barbecue  hebben gebakken.

Marja besluit haar dag om op het meer nog even te gaan kanoën.