Eiland Fano

29 juli 2018 - Esbjerg, Denemarken

Vanmorgen al op tijd wakker, want gisteren zijn we op tijd gaan slapen na een lange autodag. Het is inmiddels weer heerlijk weer geworden en dat beloofd het vandaag ook te blijven.

Vandaag gaan we met de auto en onze fietsen naar Esbjerg, zo’n 65 km van onze camping.

Esbjerg is een middelgrote havenstad aan de Noordzee, vandaar gaan we met de veerpont naar het eiland Fano. Fano is een Waddeneiland met ca. 3.000 inwoners en we komen met de veerpont aan in Nordby, de hoofdstad van dit eilandje. We volgen de panorama fietsroute. Een tochtje van zo’n 30 kilometer. We komen al meteen zeehonden tegen op het wad. De zeehonden laten zich heel goed zien en ze zijn heel fotogeniek.

We fietsen Nordby uit en na een paar kilometer komen we bij het strand aan de Noordzee. Het mooie van dit strand is dat het heel groot is bij eb, wel 700 meter breed en dan rijden er gewoon auto’s over het strand. Zelfs de lijndienst van de bus neemt het strand.

Marja geniet van een heerlijke duik in de zee.

We fietsen verder over het eiland en nemen eigenlijk de verkeerde weg en fietsen over een onverhard fietspad weer terug langs de Waddenzee naar Nordby. Onderweg komen we nog een kinderspeelplaats tegen met allemaal houtsnijwerken. Ook de volwassenen kunnen hier weer kind zijn.

De bunkers onderweg in de duinen liggen er nodig als stille getuigen van de Tweede Wereldoorlog.

Terug bij het begin van de route trakteren we ons op een heerlijk ijsje en dan is het weer tijd om terug te gaan naar de camping.

Eerst nog even naar de Sparwinkel in Gesten, want die is elke dag open van 07.00 uur tot 20.00 uur.

Vanavond is het tijd voor een heuse campingmaaltijd; macaroni met gehakt.

1. Astrid:
    29 juli 2018
    Wat een mooi verhaal en foto’s!
    Ik vind het nu al leuk,
    Groetjes,
    Hans en Astrid
  2. Gerard en Evelien:
    30 juli 2018
    Nu jullie straks allebei met pensioen zijn, kunnen jullie wel een boek schrijven over jullie prachtige reizen en mooie reisverslagen. Heel veel plezier

Groetjes Gerard en Evelien
  3. W en C Heetebrij:
    30 juli 2018
    Leuk jullie reisverslag tot nu te lezen. Wij zitten in Pijnacker en maken hier ook de nodige fietstochtjes. Het is de vraag of deze mail dus overkomt.
    Geniet van deze prachtige tocht!